17 Temmuz 2014 Perşembe

Köpek ve Bebek Aynı Evde Olur mu ? - Bölüm 2

09.06.2014 - Pazartesi
07:00 - Prens’i yürüyüşe çıkarıyoruz. Bugün kızımızın dünyaya gözlerini açacağı gün. Biraz fazla bekledi içeride. Artık dışarı çıkması gerektiğini söyledi doktorumuz.
13:45 – Kızımız Doğa dünyaya “merhaba” diyor. Birkaç gün hastanede kalacağız. Can yoldaşıyla tanışmasına 2 gün var.

10.06.2014 – Salı
09:30 – Hastaneden gelip apar topar yürüyüşe çıkartıyorum oğlumu. Bütün gün yalnız kalmış, canı sıkılmış. İşin kötüsü yürüyüşümüz de kısa olacak. Zira hastaneye geri dönmem lazım. Sadece ben geldim eve. Prens biraz şaşırdı.
20:00 – Akşam yürüyüşü için buluştuk Prens ile. Yine kısa bir yürüyüş olacak. Sadece ihtiyaç giderme amaçlı. Prens birşeylerin olduğunu seziyor. Ben içeri girdikten sonra gözleri hala kapıda. Annesini bekliyor. Üzerimdeki farklı koku dikkatini çekti. Biri uyumuş dün gece göğsümde… Yürüyüşten sonra mamasını yiyor. Sanırım dün su içmemiş. Bu çok tuhaf. Genelde bütün suyu bir günde içer. Kabı tazeliyorum. Biraz da soğuk su ekliyorum. Hava çok sıcak.

10.06.2014 – Çarşamba
08:00 – Prens artık can sıkıntısından patlamak üzere. Mamasını düzenli olarak yiyor. Ama o da ne! Yine hiç su içmemiş dün. Hava çok sıcak, biraz su içmesi lazım. Endişeleniyorum. Veterinere götürüp serum vermeyi düşünüyorum. Ama o kadar zamanım yok. Hastaneye dönmeliyim. Öğleden sonra hastaneden çıkıp eve geleceğiz.
16:00 – Buluşma Anı – Anneanne, babaanne, hala, teyze, yakın akrabalardan bazıları ve DOĞA ile eve giriyoruz. Prens koşa koşa üzerimize atlıyor. 3 gündür doğru düzgün sevilmemiş. Sevgi açlığı var oğlumda. Herkese türlü şebeklikler yapıyor. Seven borçlu çıkıyor, daha çok sevilmek istiyor. Hasret gideriyor bizlerle. Ve nihayet kana kana suyunu içiyor. Çok şükür allahım!
16:15 – İlk Tanışma - Prens Doğa’yı fark ediyor. Sakınmıyoruz Doğa’yı Prens’ten. Koklamasına izin veriyoruz. O da ailemizin bir parçası artık ve Prens onu tanımalı. Prens sadece koklamakla yetiniyor.

17.07.2014
Bugün bebeğimiz dünyaya geleli 38 gün oldu.
Bugüne kadar bekledim bu yazıyı yazmak için. Çünkü köpeğimden emin olmakla beraber yerli yersiz endişelerim de vardı. Her hayvanseverin aklını kurcalayan, kafasında bir sürü “acaba” dolaşmasına neden olan endişelerdi bunlar…
Şu ana kadar Prens ve Doğa ile ilgili herşey harika. Prens Doğa’nın varlığına saygılı. Onu kabul etmiş durumda. Bir ayı aşkın süredir bu müthiş ikiliyi gözlemliyorum. Davranışlarımı tartıp gerekirse düzeltiyorum. Yanlışlarımdan ders almaya çalışıp en doğruyu bulmaya çalışıyorum.
Bebek ve köpek aynı evde olur mu? Gayet güzel olur. Ancak dikkat etmeniz gereken bazı hususlar var:
·         Eğer köpeğiniz daha önce hiçbir şekilde kimseye diş göstermemişse, kimseye hırlamamışsa, kimseyi ısırmamışsa, köpeğinizden %100 eminseniz o zaman sizin gözetiminizde köpeğinizin bebeğinizi koklamasına izin verin. Tanışmalarına izin verin.
·         Bebeğiniz dünyaya geldikten sonra köpeğinizle geçirdiğiniz zamandan kısmayın. Köpeğinize aynı ilgiyi ve alakayı göstermeye devam edin. Köpeklerde kıskançlık huyu yok. Sadece eskiye özlem var. Eğer siz bebeğiniz olduktan sonra sadece onunla ilgilenirseniz, köpeğiniz eski sevgi ve ilgi dolu günlerinize özlem duyacaktır.
·         Bebeğiniz ve köpeğinizle birlikte yapabileceğiniz aktivitelere odaklanın.  Mesela bebek arabasıyla yürüyüşe çıkarken köpeğinizi de alın.
·         Köpeğinizin aşılarını ve veteriner kontrollerini eksiksiz sürdürün.
·         Köpeğinizin bebeğinizin eşyalarıyla oynamasına izin vermeyin. Sınırları belirleyin.

Biz şimdiye kadar yukarıdaki önerilere uyarak Prens ile beraber güzel vakit geçirdik. İnsan kızımız Doğa ile köpek oğlumuz Prens’in son resimleri aşağıda J
Prens Doğa'ya bakıcılık yaparken...

Anne! Gel! Altına yapmış bu!

Ağlama Doğa, ben yanındayım. Yalayım da ağlama!

1 yorum:

  1. Çok teşekkürler güzel bir yazı olmuş, evcil hayvan forum sitemiziden daha detaylı bilgiler de alabilirsiniz. Köpek cinsleri ve köpek bakımı hakkında detaylar mevcuttur.

    YanıtlaSil